Veien videre

KUNDE: Det teologiske Menighetsfakultet (MF) 
OPPDRAG: Kampanje i forbindelse med studiestart

Oppdraget for MF handlet om å utarbeide konsept for rekrutteringskampanje for 2018. Videre skulle konseptet tilpasses til ulike annonseformat, både for print, digitalt og sosiale medier.

MF-helside-mobil.jpg

I samarbeid med kunde valgte vi å fokusere på «Veien videre». Ønsket var å treffe målgruppen, de som sitter og tenker nettopp på hva de skal gjøre videre. Vi ønsket å stille de riktige spørsmålene, møte tankene de kanskje grubler på, og gi de løsningen med at dette finnes på MF. 

MF-kvartside-Mockup.jpg

Tanken er at man ikke ser «veien», men man vet hvilke interesser man har og hva man trives med. Illustrasjonene sammen med bildene gir en stopp-effekt. Hvis man ikke leser teksten umiddelbart, så tolker man symbolene og tegningene. 90 % av all informasjon som går til hjernen er visuell. Disse elementene ble også brukt for gjenkjennelse på digitale flater. 

MF-Ad-Mockup-PSD.jpg

Sommerbonanza

Kunde: Hvaltorvet
Oppdrag: Konseptlogo Sommerbonanza

Hvaltorvet ønsket å invitere til en rekke aktiviteter og happenings under navnet Sommerbonanza. De ønkset en frisk og leken logo som lett kunne brukes på ulike elementer, både i butikk, på fasade og i tilbudsaviser. 

Sommerbonanza-forside.jpg
Sommerbonanza-logo.jpg
Sommerbonanza-oppslag.jpg

Jeg designet også storformat bannere til bruk på fasade. Arbeid uført hos Allegro.

Sommerbonanza3.png
Sommerbonanza3-Vindusdekor-fasade.jpg

Jotun 

KUNDE: Jotun
OPPDRAG: Annonsekampanjer for Demidekk og SENS

Design av annonsekampanjer for Jotun Norge/merkevaren SENS og Jotun Sverige/merkevaren Demidekk.

Jotun Sens har fokus på trygge hjem, og den er eneste malingsserie utviklet i samarbeid med Norges Astma- og Allergiforbund. Malingen har ingen malingslukt og heller ingen skadelig avgasser. Annonsene ble laget i forbindelse med lansering av 3 nye fargepaletter for Sens: Lune barneromUngdomstid og Min hverdag

Min rolle var design og art direction etter brief fra kunde, utvalg av bilder fra oppdragsgiver og layout med fargeprøver fra fargekart. Annonsene skulle stå sterkt hver for seg, men det var samtidig viktig å ha en helhet dersom de skulle trykkes i samme magasin. 

Jotun_hovedbilde.jpg

Nedenfor er begge annonser for henholdsvis Lune barnerom og Min hverdag

Jotun_annonser_SENS.jpg

Annonsekampanje for Demidekk Ultimate og Demidekk Terasslasyr. 
Demidekk ønsket annonsekampanje i forbindelse med lansering av produktet i Sverige. Her skulle også annonsene stå sterkt hver for seg, men samtidig ha en helhet dersom de noen ganger skulle trykkes i samme magasin. Nedenfor ser du begge annonsene som ble utarbeidet.

Jotun_demidekk-annonser.jpg
Jotun_demidekk-instagram.jpg

Denne lanseringen inneholdt også innlegg i sosiale medier, og en egen konkurranseside for å vinne nymalt hus. Samtidig med lansering ønsket kunde en oppdatering av eksisterende nettside for produktet. Jeg har gjort frontend webdesign med nytt oppsett, nye farger og bilder. 

Demidekk_nett.jpg
Demidekk_konkurranse.jpg

Konkurranseside i forbindelse med Demidekk-lansering: Vinn maling av huset til en verdi av 100 000kr. Min oppgave her var designjustering av eksisterende konkurranseside for å tilpasse det til merkevaren Demidekk. Arbeid utført hos Allegro.  

Informasjonskampanje

KUNDE: Larvik Havn
OPPDRAG: Informasjonskampanje // Til deg fra Larvik Havn

En informasjonskampanje ble til «Norges største julekalender». Larvik Havn er Norges nest største og gir en rekke positive ringvirkninger for næringslivet i regionen. Dette ønsket de å informere om. Vår løsning ble «landets største julekalender», med gavekort og premier i 12 utvalgte butikker fra 1.–24. desember. Vinnere ble annonsert i annonser og på egen kampanjeside på Facebook. Videre besto kampanjen av boards og en sjarmerende film om julenissen, som selvsagt bruker båt og ikke reinsdyr. Kampanjen fikk stor oppmerksomhet i lokalmiljøet, med både oppslag i avisen og innslag på radio.

Jeg har vært med på konseptutvikling, grafisk design, styling av reklamefilm,  gjennomføring av kalenderen, samt oppfølging i sosiale medier.  

Larvik-havn-hovedbilde.jpg

Ovenfor er eksempel på tag som ble plassert i utvalgte butikker. Vi lagde også en egen kampanjeside med info om prosjektet, hvor jeg hadde ansvar for webdesign. I perioden hadde vi også boards plassert  i Larvik og omegn, se foto lengre ned. 

_Larvik-havn-landingsside.jpg
Larvik-havn-boards.jpg
Larvik-havn-film.jpg

I forbindelse med kampanjen laget vi også en reklamefilm som ble brukt på kino i perioden. Filmen brukes også av Larvik havn ved egne presentasjoner av sin bedrift. Arbeid utført hos Allegro.

Snøhvit

KUNDE: Nøtterøy Amatørteater
OPPDRAG: Illustrasjon, plakat, flyers og program

For Nøtterøy Amatørteater har jeg laget illustrasjon til barneforestillingen om Snøhvit. Oppdraget innebar også oppsett av plakat, flyers, program og materiell til publisering på sosiale medier. De ønsket et uttrykk som var langt unna den typiske «Snøhvit» som man ofte forbinder med Disney sin versjon av historien. Siden skuespilleren med rollen som snøhvit hadde lyst hår ble det en utradisjonell lyshåret Snøhvit. De syv dvergene er representert langs kanten og jeg har fått med noen typiske karakteristikker for et par av de.

NAMT_flyer.jpg

På dette oppdraget har jeg tegnet alle elementer for hånd og senere digitalisert og ferdiggjort digitalt. Produksjonen innebar også oppsett av program som ble brukt ved teaterforestillingene. Se foto nedenfor. 

NAMT_program.jpg
NAMT_ramme.jpg