Jotun 

KUNDE: Jotun
OPPDRAG: Annonsekampanjer for Demidekk og SENS

Design av annonsekampanjer for Jotun Norge/merkevaren SENS og Jotun Sverige/merkevaren Demidekk.

Jotun Sens har fokus på trygge hjem, og den er eneste malingsserie utviklet i samarbeid med Norges Astma- og Allergiforbund. Malingen har ingen malingslukt og heller ingen skadelig avgasser. Annonsene ble laget i forbindelse med lansering av 3 nye fargepaletter for Sens: Lune barneromUngdomstid og Min hverdag

Min rolle var design og art direction etter brief fra kunde, utvalg av bilder fra oppdragsgiver og layout med fargeprøver fra fargekart. Annonsene skulle stå sterkt hver for seg, men det var samtidig viktig å ha en helhet dersom de skulle trykkes i samme magasin. 

Jotun_hovedbilde.jpg

Nedenfor er begge annonser for henholdsvis Lune barnerom og Min hverdag

Jotun_annonser_SENS.jpg

Annonsekampanje for Demidekk Ultimate og Demidekk Terasslasyr. 
Demidekk ønsket annonsekampanje i forbindelse med lansering av produktet i Sverige. Her skulle også annonsene stå sterkt hver for seg, men samtidig ha en helhet dersom de noen ganger skulle trykkes i samme magasin. Nedenfor ser du begge annonsene som ble utarbeidet.

Jotun_demidekk-annonser.jpg
Jotun_demidekk-instagram.jpg

Denne lanseringen inneholdt også innlegg i sosiale medier, og en egen konkurranseside for å vinne nymalt hus. Samtidig med lansering ønsket kunde en oppdatering av eksisterende nettside for produktet. Jeg har gjort frontend webdesign med nytt oppsett, nye farger og bilder. 

Demidekk_nett.jpg
Demidekk_konkurranse.jpg

Konkurranseside i forbindelse med Demidekk-lansering: Vinn maling av huset til en verdi av 100 000kr. Min oppgave her var designjustering av eksisterende konkurranseside for å tilpasse det til merkevaren Demidekk. Arbeid utført hos Allegro.